Pretkraj prvog polugodišta, iz tiska je stigao 87. broj časopisa Matematika i škola
U ovom broju MiŠ-a donosimo kako teorijsku podlogu rješavanja matematičkih problema primijenit u praksi, zatim pročitajte neke zanimljive učeničke ideje na temu decimalnih brojeva oko nas, a nastavljamo i s vježbanjem mentalnog računa – nakon razlomaka su na redu zadatci vezani uz prirodne i decimalne brojeve, razmjere i postotke.
Bolje upoznajte uspješan projekt Matematika između realnog i virtualnog, nastao suradnjom nastavnika, stručnih suradnika i učenika više hrvatskih gimnazija, čiji su ciljevi aktivnosti bili osuvremeniti pristup učenju i poučavanju nastave matematike novim kurikulumom za fakultatitvnu nastavu u skladu s ishodima učenja donosimo u zanimljivom članku.
Saznajte ponešto novo o magičnim kvadratima u šahu, ta kako se vjerojatnost od bankrota u jednostavnim igrama nekad može izračunati bez korištanja složenijih matematičkih alata. Mnogi nematematičari, a i matematičari, kad čuju riječ “nepoznanica” odmah pomisle na “x”. Tko je prvi počeo koristiti simbol za nepoznanicu?
Pročitajte kako su osmaši dodatno uvježbali nastavnu cjelinu o geometrijskim tijelima kroz projektni zadatak izrade makete crkve u svom mjestu, od stiropora, u zadanom mjerilu, a želite li se u nastavi matematike, pogotovo u temama iz geometrije, okušati u radu u virtaulnom razredu, svakako probajte GeoGebrin virtualni razred! Dijeljenje obrazovnih sadržaja, međusobna komunikacija s pomoću poruka, zajedničko stvaranje i uređivanje GeoGebrinih materijala, postavljanje zadataka za učenika, vrednovanje izvršenih zadataka i davanje povratih informacija…
I jedna poslastica za kraj! Jednostavan recept za vulkan-muffine, koji bi doslovno mogao biti u rubrici “pojedi svoju zadataću iz matematike” jer ga mogu raditi i učenici.