Praktična nastava
Dnevnik rada s praktičnim i teoretskim uputama za 1. razred trogodišnjih strukovnih škola u području strojarstva i brodogradnja - JMO
Ovaj dnevnik rada namijenjen je učenicima trogodišnjih strukovnih škola u području strojarstva i brodogradnje u jedinstvenom modelu obrazovanja te učenicima industrijsko-obrtničkih zanimanja. U nastavnom planu i programu za 1. razred je dio praktične nastave u školi.
Praktična nastava ima cilj omogućiti učenicima upoznavanje pravilnih radnih postupaka i stjecanje znanja, vještina i navika iz područja organizacije rada, zaštite na radu, tehničkog crtanja (čitanje i primjena), mjerenja i kontrole, obrade materijala (ručne i strojne), spajanja materijala, lijevanja, korozije i zaštite površine predmeta. Praktična nastava je predmet isključivo praktične naravi, ali svakom praktičnom radu trebaju prethoditi potrebna teorijska tehničko-tehnološka objašnjenja. Praktičnu nastavu najpovoljnije je realizirati u blokovima po tjedan dana, kada se naizmjenično realizira jedan tjedan teorijske nastave i jedan tjedan praktične nastave. Škola može organizirati i neki drugi oblik realizacije teorijske nastave i praktične nastave ako to može dati očekivane rezultate.
Jedan dio praktične nastave izvodi se u školskoj radionici, a drugi u radnom procesu u radionicama obrtnika, malih poduzetnika i drugim za obuku učenika licenciranim radionicama. Prema raspoloživim sredstvima voditelji nastave odabiru materijal i određuju parametre obrade za vježbu. Za prvi razred okvirno je predviđeno da se u školi realizira do 270 sati praktične nastave, a u radionicama izvan škole 540 sati.
Posebnu pažnja treba posvetiti sadržajima zaštite pri radu koji su dani kao posebna cjelina na početku rada u radionici. Na njih se treba vraćati pri svakoj konkretnoj vrsti posla i operacije u kojoj se javlja potrebna mjera zaštite. Svaka vježba ima naziv cjeline, cilj, potrebna znanja i radne navike koje se stječu uvježbavanjem na praktičnoj nastavi. Tehničko-tehnološka dokumentacija vježbe u dnevniku rada obuhvaća pripremne radove, potrebni materijal, sredstva za rad, način izrade, propise, zaštitne mjere i ekološke zahtjeve. Tehničko-tehnološka dokumentacija je oblikovana od pet bitnih dijelova: pripreme rada, plana vježbe, izvedbe vježbe s dodatnim uputama, osvrta učenika na vježbu, kontrole i ocjene rezultata rada, što je dodatno objašnjeno u cjelini Planiranje i priprema rada.
S obzirom da je nastavni plan i program za praktičnu nastavu isti za sva zanimanja u području strojarstvu i brodogradnje, predložene su vježbe za praktičnu nastavu. Izuzetak je nastavni plan i program za zanimanje brodski mehaničar, koji u programu nema vježbu “Lijevanje”. Vježbe su razvrstane po poglavljima, a prate plan i program koji propisuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH.
Kad drugi dio cjeline potrebne da učenik u JMO što bolje i lakše razvije potrebne kompetencije u svom zanimanju preporučujemo korištenje Mape za praktičnu nastavu, autora Mladena Zrne.
Dnevnik rada je u obliku lijepljenog knjižnog bloka, bez mape za ulaganje!
Šifra | 52095 |
---|---|
ISBN | 978-953-250-095-0 |
Izdanje | 1 |
Tisak | dvobojni |
Uvez | meki |
Osnovni broj stranica | 318 |
Godina izdanja | 2009. |
Godina prvog izdanja | 2009. |
Težina | 1385 g |
Dimenzije | 29,7 × 21 cm |