Strategije aktivnog učenja u hrvatskom kao inom jeziku
Suvremeno učenje i podučavanje inih jezika podrazumijeva razvoj učeničke autonomije i aktivnu ulogu učenika u odgojno-obrazovnom procesu. I dok su tradicionalni oblici učenja i podučavanja pozornost usmjeravali na sam sadržaj koji je bio ograničen na određena područja gramatike i vokabulara, suvremenije se metode okreću aktivnoj ulozi učenika čime učenici prestaju biti pasivni promatrači te postaju aktivni sudionici nastavnoga procesa. Shodno tome, u prvi plan dolaze strategije kojima se naglašava neprestana aktivnost učenika. Riječ je o aktivnim strategijama učenja koje obuhvaćaju različite oblike suradničkoga i istraživačkoga učenja, problemsku i projektnu nastavu, rasprave, intervjue, igre i druge oblike kreativnih strategija.
Strategije aktivnoga učenja u hrvatskom kao inom jeziku prva je knjiga u kroatističkoj glotodidaktici koja se bavi temom aktivnoga učenja i strategija.
Cilj je ove knjige:
• iscrpnije raspraviti o principima aktivnoga učenja i njegovoj važnosti u okviru suvremene nastave
• opisati strategije aktivnoga učenja
• donijeti niz aktivnosti za praktičnu uporabu strategija aktivnoga učenja upravo na primjeru hrvatskoga kao inoga jezika.
Knjiga Strategije aktivnoga učenja u hrvatskom kao inom jeziku podijeljena je u dva dijela – teorijski i praktični.
Teorijski dio donosi spoznaje o ovladavanju i čimbenicima koji utječu na proces ovladavanja hrvatskim kao inim jezikom, definira pojam aktivnoga učenja naglašavajući njegovu važnost te donosi opis i mogućnosti primjene dvadeset i šest strategija aktivnoga učenja.
Praktični dio knjige obuhvaća niz primjera kako se strategije aktivnoga učenja mogu primijeniti u procesu ovladavanja hrvatskim kao inim jezikom.
Strategije su podijeljene po temama (abeceda, obitelj, hrana i piće, odjeća, brojevi, stanovanje, putovanje, gramatika te Hrvatska i svijet –nacionalnosti) koje se najčešće obrađuju na nastavi hrvatskoga kao inoga jezika.
Osim strategija za uvježbavanje vokabulara zastupljene su i strategije za ovladavanje gramatikom i njezino uvježbavanje te kulturološke kompetencije.
| Šifra | 13265 |
|---|---|
| ISBN | 978-953-250-265-7 |
| Izdanje | 1. izdanje |
| Tisak | u-boji |
| Uvez | meki |
| Osnovni broj stranica | 144 |
| Godina izdanja | 2025. |
| Godina prvog izdanja | 2025. |
| Težina | 310 g |
| Dimenzije | 20 × 24 cm |





