Filozofija, udžbenik
udžbenik za 4. razred gimnazija
Ovaj se udžbenik za 4. razred gimnazije sastoji od osam poglavlja:
- Postojanje i svijet
- Spoznaja i znanje
- Djelovanje i orijentacija
- Društvo i politika
- Stvaralaštvo i umjetnost
- Znanost i objašnjenje
- Um i tijelo
- Jezik i značenje.
U skladu s općim načelima kurikularne reforme, ali i kurikuluma za nastavni predmet Filozofija, učenje i poučavanje filozofije je prije svega uvod u filozofski/e način/e mišljenja. Stoga se ovim udžbenikom nastoji pomaknuti težište učenja filozofije s učenja velike količine povijesnoga sadržaja i biografskih podataka koji tome ne pridonose na poticanje učenika na propitkivanje i filozofsko promišljanje. Temeljem toga, ovaj udžbenik u svim svojim dijelovima sadrži brojna pitanja i kutke za razmišljanje koji potiču na analizu pročitanoga te razvoj vlastitoga kritičkog mišljenja. Na ovaj se način vježba i uči kritičko mišljenje općenito kao i sposobnost autonomnoga mišljenja i djelovanja. Također, u udžbeniku se nalaze dodatni sadržaji u kutcima za one koji žele znati više, pri čemu i učenici i nastavnici mogu odabrati one koji ih zanimaju i koji su im značajni. Kako sva poglavlja udžbenika nisu obvezna, vodilo se računa o tome da sva izborna poglavlja sadrže najvažnije informacije o svim spomenutim filozofima spomenutim u tom poglavlju.
Za filozofsko mišljenje važno je i upoznavanje s izvornim filozofskim tekstovima. Stoga su u udžbenik uključeni kratki odlomci važnih filozofskih tekstova za određene teme, a opet tekstovi koji bi učenicima mogli biti razumljivi i zainteresirati ih za daljnje istraživanje teme, a možda i čitanje cijeloga teksta. Tu je velika uloga profesora koji će učenicima pojasniti određene filozofske stavove te im dati okvir određenoga razdoblja i razvoja ideja.
Udžbenik prate i digitalni sadržaji. Kako su neki od predstavljenih problema u udžbeniku kompleksni, u digitalnim su sadržajima dani dodatni materijali koji mogu pomoći razumijevanju, primjerice animirani video materijali u kojima se slikovito pojašnjava Platonova alegorija spilje ili Zenonov paradoks, te mnoštvo popratnih tekstova i kutaka za razmišljanje.
Svako od osam poglavlja počinje popisom ishoda, nakon čega slijedi uvodni tekst. U svakom se poglavlju nalaze i znakovi koji pokazuju da taj sadržaj prati dodatni digitalni sadržaj. Također, u svim se poglavljima nalazi simbol koji upućuje na povezane sadržaje u drugim poglavljima te su ispod toga simbola navedene oznake povezanih poglavlja i cjeline. To pridonosi i tomu da se udžbenik ne mora čitati od početka do kraja, već da se svaka cjelina tretira kao zaokružena kako bi se mogla razumjeti samostalno.
| Elektroničkom dijelu udžbenika pristupa se na adresi ele-udzbenik.hr s pomoću koda koji se dobiva uz svaki kupljeni tiskani udžbenik. Pristupni kôd moguće je kupiti i pojedinačno ovdje.
Na portalu za nastavnike Elematika postoji i nadogradnja ovim udžbenicima, namijenjena samo nastavnicima, a predstavlja integralni dio ukupne cjeline. |
| Šifra | 12200 |
|---|---|
| ISBN | 978-953-197-200-0 |
| Izdanje | 1. |
| Tisak | u-boji |
| Uvez | meki |
| Osnovni broj stranica | 230 |
| Artikl je u katalogu | MZO-a |
| Reg. broj iz kataloga MZO-a | 7341 |
| Šifra iz kataloga MZO-a | 5003 |
| Šifra iz aplikacije Grada Zagreba (GUOS) | 7341 |
| Godina izdanja | 2021. |
| Godina prvog izdanja | 2021. |
| Težina | 416 g |
| Dimenzije | 20 × 24 cm |



